Citer:
Oprindeligt indsendt af Darkliner
Der er du kommet helt skævt ind på det... det han skriver er nemlig at det ikke er vinklingen på dine subs der vil være noget du skal bruge alt for meget tid på... Det der kan være rigtig vigtigt er specielt vinkling af diskanter og mellemtoner... Og der er ikke en universel løsning... Den der med at de skal pege lige op mellem nakkestøtterne det fungerer fint for nogle diskanter og nogle biler... Prøv at gøre det med mine og du har noget der skriger som en kvinde der har set en edderkop... Mine er f.eks. monteret off axis (Altså vendt lidt væk fra mig) og det er noget der fungerer rigtig godt...
Så i gang med noget eksperimenteren indtil du har fundet den løsning der passer i din bil til dine ører... Og så kan man koncentrere sig om emma dommernes vurdering bagefter... for deres mening tæller langt mindre end din egen...
|
Aye, kan godt se jeg kan læst forkert!
Okay, er der en "hurtig løsning" når man skal teste vinkler, eller er man nød til og lave nyt kabinet hver gang?
Nej, er godt klar over der ikke er en universal løsning, hvor man ved det bare DUR!, men tænkte mere at der er garanteret nogle løsninger man efter hånden har fundet ud af slet ikke virker på nogen måde.
Og skal de 5.25"er i dørene have specielle liter mål?
Det er self. en selv der skal være tilfreds i første omgang ja